May 26 (2024) Meeting (Emotion Day №3) 情動的要因と英語教育

日本語の情報は:


Date: Sunday, May 26th, 2024
Time: 1:30PM ~ 4:30PM (Japan Standard Time (JST): UTC+9)
Venue: Zoom
Online registration is needed.
Free event - all welcome!!

Please use the following link to register:

-------------------------------------------------------------------------

Presentation #1 (in Japanese 日本語の発表)

日本人英語学習者のポジティブな情意的要因を活かした指導の研究事例について
[Translation] Reports on the effects of instruction enhancing Japanese EFL learners’ positive affective factors on their language development

   by 大山 廉 Ren Oyama (茨城大学 Ibaraki University) 

*関連文献:
大山廉(2023)「学習者の情意と英語の指導法」大瀧綾乃、須田孝司、横田秀樹、若林茂則[編]『第二言語習得研究の科学2:言語の指導』(pp. 145-164)くろしお出版

-------------------------------------------------------------------------

Presentation 2 (in Japanese 日本語の発表)

多読教材の情動性とエンゲージメント
[Translation] Emotionality of extensive reading materials and engagement

   by 金澤 佑 Yu Kanazawa (大阪大学 Osaka University)

*関連文献:
金澤佑(2022)「高等教育活動におけるディープ・ポジティビティ仮説と認識情動」『感情心理学研究』30 (Supplement), OS2-09.

-------------------------------------------------------------------------
cf. 
-------------------------------------------------------------------------

(Upcoming Meeting Information)

- TBA

Comments

Popular posts from this blog

February 24 (2024) In-person Event 【SLA研究×認知心理学】語彙・文法学習における練習(Practice)研究の最前線

March 23 (2024) Symposium (P4ELT Day) 【哲学対話×英語教育】

September 24 (2023) Meeting (Digitalizing ELT Day)